Ερώτηση Η. Διώτη για τις απολύσεις στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Λάρισας

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΞΖ΄

Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2013

 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Εισερχόμαστε τώρα στην με αριθμό 416/13-1-2014  επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού Λάρισας του Συνασπισμού της Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Ηρούς Διώτη προς τους Υπουργούς Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με τις απολύσεις οδηγών του Υπεραστικού ΚΤΕΛ του Νομού Λάρισας.

Θα απαντήσει ο Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Κεγκέρογλου.

Κυρία Διώτη, έχετε δύο λεπτά για να αναπτύξετε την ερώτησή σας.

ΗΡΩ ΔΙΩΤΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, μέσα σ’ αυτό το ρευστό τοπίο της απελευθέρωσης των απολύσεων και της γενικευμένης εργασιακής ανασφάλειας, εννέα οδηγοί του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Λάρισας, μεταξύ των οποίων και μία υπάλληλος που είχε γεννήσει πρόσφατα, είδαν την πόρτα της εξόδου και άλλοι δύο υπέστησαν βλαπτική μεταβολή των συμβάσεών τους εντός του 2013, όταν αρνήθηκαν να υπογράψουν τις νέες ατομικές συμβάσεις εργασίας, οι οποίες περιέκοπταν στο μισό τις απολαβές τους.

Όπως έχει καταγγείλει και η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, είναι πολλά τα αντίστοιχα παραδείγματα από διάφορες διοικήσεις Υπεραστικών ΚΤΕΛ που προχωρούν σε εκδικητικές απολύσεις και μονομερείς μεταβολές των συμβάσεων εργασίας. Όμως, νομίζουμε ότι αυτή η κατάσταση της Διοίκησης του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Λάρισας έχει υπερβεί όλα τα εσκαμμένα.

Όλες οι εκδικητικές συμπεριφορές τεκμηριώνονται και από το εξής: Στο Ειρηνοδικείο Λάρισας από τον Απρίλιο έχουν βεβαιώσει ενόρκως πέντε οδηγοί ότι πιέζονταν από τη Διοίκηση να παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τα διώροφα λεωφορεία, όπως αυτά αποτυπώνονται στο άρθρο 20 του Κώδικα, προκειμένου να πιάσουν το χρόνο των τριών ωρών και τριάντα πέντε λεπτών από Λάρισα για Αθήνα, που διαφημίζει το Υπεραστικό ΚΤΕΛ για τα δρομολόγια express.

Ο καθένας, λοιπόν, μπορεί να καταλάβει εδώ ότι με αυτές τις ταχύτητες αν δεν παραβιαστούν τα όρια, δεν μπορεί ο οδηγός να πιάσει αυτή την ώρα. Αυτό, φυσικά, τεκμηριώνεται και από ένα ντοκουμέντο που προκύπτει από την απολογία ενός από τους οδηγούς που κλήθηκε σε απολογία ένα μήνα μετά, επειδή άργησε να μεταβεί στην Αθήνα. Αυτός ο οδηγός στην ένορκη απολογία του κατέθεσε και το αποδεικτικό του ταχογράφου.

Πάμε, λοιπόν, στο προκείμενο. Μαντέψτε τι συνέβη με αυτούς τους οδηγούς. Οι τρεις απολύθηκαν με αστείες δικαιολογίες και χωρίς καθόλου, αν θέλετε, αιτιολογία και οι άλλοι δύο υπέστησαν βλαπτική μεταβολή. Μάλιστα, αυτοί οι δύο τελευταίοι υπέστησαν βλαπτική μεταβολή και είχαν αυτή τη μεταχείριση, επειδή ήταν μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Προσωπικού και προστατεύονταν από το ν. 1264/1982, τον οποίο φυσικά η Διοίκηση έχει προσπαθήσει συστηματικά να παραβιάσει.

Η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, κύριε Υπουργέ, έχει καταγγείλει όλα τα παραπάνω, μηνυτήρια αναφορά προς την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Λάρισας, καθώς έχει καταγγείλει επίσης ότι απώτερος στόχος της Διοίκησης του ΚΤΕΛ είναι η περικοπή των μισθών των εργαζομένων από 20% έως και 40% και αυτό, ενώ την ίδια περίοδο η Διοίκηση του ΚΤΕΛ δηλώνει ότι είχε αύξηση του τζίρου από 2,5 εκατομμύρια το 2011 σε 4,4 εκατομμύρια την επόμενη χρονιά.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)

Κλείνω, κύριε Πρόεδρε.

Αυτό αποτυπώνεται και από τις νέες, σχεδόν διπλάσιες -και αυτό είναι σημαντικό- προσλήψεις οδηγών στη θέση των απολυθέντων, αλλά με τον κατώτατο μισθό και βεβαίως, κατατρομαγμένους και χωρίς εργασιακά δικαιώματα.

Συνεπώς, κύριε Υπουργέ, σας ρωτούμε πώς κρίνετε εσείς αυτές τις πρακτικές της Διοίκησης του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Λάρισας, οι οποίες, εκτός από επιζήμιες για τους εργαζόμενους, τείνουν να γίνουν και επικίνδυνες για την ασφάλεια των μεταφορών και αν θα παρέμβετε για την ανάκληση των καταχρηστικών και εκδικητικών απολύσεων των οδηγών.

Ευχαριστώ.


Βίντεο με την απάντηση του ύπουργου στην παραπάνω ερώτηση:

Πρόσθετες πληροφορίες